Svines

I dag kl. 18.00 inviterer Enebakk historielag til rusletur på Svineslandet ved Lyseren i Ytterbygda. Vi møtes på «Spigerverkets feriehjem» i Ytterbygda (her kan man også parkere) og rusler utover Svines-halvøya. På veien vil vi få høre om feriehjemmet, «gutta på skauen» og om illegale idrettsarrangementer under krigen. Turen avsluttes med et besøk på den nyrestaurerte gården Svines ved Lyseren hvor vi spiser. Turledere er Rolf Solberg, Nils Wiik og Bjørg Peters.

Dette er historielagets siste rusletur før sommeren.
Ta med godt fottøy og niste!

Svines 2009

Vårens siste rusletur i historielagets regi ble en trivelig tur. 55 deltakere møtte opp på Spigerverksarbeidernes feriehjem for å være med på turen utover Svines. Arrangementssjef Eva Kristoffersen hadde fått med seg Nils Wiik, Rolf Solberg og Else Elise Sætre Bullus som guider. På Svines gård fikk vi full omvisning av eier Bjørg Peters.