Arnhild Skree Håkon Tysdal 2008

Torsdag 23. oktober, kl. 19.00 ønsker Enebakk historielag og Enebakk bibliotek velkommen til temamøte på Holtop i Ekebergdalen. Forfatterne Arnhild Skre og Håkon Tysdal kåserer og diskuterer omkring Ragnhild Jølsens tid i Roma,

Dette er det siste arrangementet i regi av JØLSENMARKERINGEN 2008.

Gratis Entre! Salg av kaffe, bakervarer og litteratur.

Det blir også tid til utlodning.

Vi ønsker alle hjertelig velkommen til en trivelig kveld på Holtop!

Arnhild Skree  åkon Tysdal 2008
Håkon Tysdal og Arnhild Skre holdt et fantastisk foredrag på Holtop i går kveld.
Foto: Henning Bergersen.

Det ble en storartet avslutning på JØLSENMARKERINGEN 2008, da historielaget og Enebakk bibliotek inviterte til temamøte på Holtop, torsdag 23. oktober. Kveldens foredragsholdere var forfatterne Arnhild skre og Håkon Tysdal og tema var Ragnhild Jølsen i Roma. Hele 40 engasjerte personer fra hele Follo trosset uværet og fant veien til Holtop denne kvelden. Stemningen var upåklagelig når Tysdal og Skre gjennomgikk Jølsens måneder i Roma, mer eller mindre kronologisk. Etterpå var det diskusjon og debatt ledet av arrangementssjef Arne Østerby. Både biblioteksjef Jytte Toft Nielsen, historielagets leder Henning Bergersen og kulturkonsulent Aslaug Tidemann fra Enebakk kommune, benyttet anledningen til å si noen velvalgte ord. Aslaug Tidemann takket historielaget for insatsen i JØLSENMARKERINGEN 2008 og mente kveldens foredrag var en verdig avslutning på en begivenhetsrik markering.

…. Tilbake til toppen