Gustav Larsen 2006

Torsdag 23. mars kl. 19:00 inviterer historielaget til temamøte på Holtop i Ekebergdalen.

Tema for kvelden er «Gustav Larsen på boks og i bok».

Fullt hus

Det var fullt hus og god stemning da årets første temamøte  gikk av stabelen torsdag 23. mars. De 47 fremmøtte så ut til  å stortrives inne i varmen på Holtop denne kalde torsdagskvelden.  Arne Østerby fra arrangementsgruppa ønsket velkommen til temamøte for aller første gang på Holtop. Håkon Tysdal presenterte deretter Eilert Buers nye bok «Fattig og rik – i by og land», med forfatteren selv som sufflør. Kveldens høydepunkt var nok allikevel avspillingen av et unikt lydbåndopptak med Gustav Larsen fra 1950-tallet. De fremmøtte fikk høre Gustav Larsen fremføre gamle viser fra Ekebergdalen.

Historielagets leder Andreas Bøhler rundet det hele av med informasjon om lagets nye gruppestruktur.

larsen1

For aller første gang arrangerte Enebakk historielag denne kalde senvinterkvelden temamøte hos Astrid på Holtop i Ekebergdalen

larsen5

Leder av arrangementgruppa i historielaget, Arne Østerby, ønsket velkommen.

larsen2

Håkon fortalte om Gustav Larsen…

larsen4

Det var en lydhør og tallrik forsamling.

larsen8

Håkon Tysdal holdt en informativ presentasjon av Eilert Buers nye bok,

larsen7

Eilert Buer signerte sin nye bok så blekket sprutet.

Foto: Henning Bergersen