plakat_minne_liten

Torsdag 27. april, kl. 19.00 inviterer Enebakk historielag til sitt andre temamøte på Holtop i Ekebergdalen. Tema for kvelden er «Ta med et minne…og kom».

Rolf Solberg og Henning Bergersen demonstrerer gamle bruksgjenstander og lokker frem gode fortellinger. Alle er hjertelig velkommen til å dele minner og historier fra bygda i en uhøytidelig og hjemmekoselig atmosfære. Michael Furulund og hans elever fra kulturskolen i Enebakk bidrar med underholdning av musikalsk art og det blir servering av kaffe og bakst.

NB! Alle hstorielagets medlemsmøter i 2006 vil bli avholdt på Holtop og ikke i Herredstyresalen som tidligere. Bakgrunnen for dette er at vi nå ønsker oss trivligere og mer intime omgivelser som «bakteppe» for våre arrangement.

Temamøte på Holtop med Håkon Kjelstrup og Rolf Solberg, Enebakk historielag      Rolf 2006

54 personer hadde funnet veien til Holtop i går kveld da historielaget arrangerte sitt andre temamøte denne våren. Arne Østerby fra arrangementgruppa ønsket de fremmøtte velkommen og Rolf Solberg geleidet deretter forsamlingen gjennom en rekke gamle gjenstander og flere muntre fortellinger fra gamle dager. Den musikalske underholdningen ble besørget av Michael Furulund og hans elever fra kulturskolen i Enebakk. Det var alt i alt en svært vellykket kveld!