Vi går mot noen dager hvor det blir litt roligere for oss (?).

Det blir i hvert fall mindre stress med å rekke det ene eller andre. Kanskje det blir tid for å koble tankene over i et annet spor og tenke på det som har vært.

Det å vite litt mer om hvem våre forfedre er, har blitt mer populært.

En bekreftelse på dette er vel at flere hundre mennesker møter opp på den årlige «Slektgranskerdagen» på Riksarkivet.

Vi i Historielaget får ofte henvendelser fra folk som har sine aner i Enebakk, og vil vite litt mer. Spørsmålene kommer fra både inn og utland.

Hvordan er det så med denne interessen blant oss enebakkinger, mon tro?

Historielaget vil gjerne være behjelpelig til de som har slekts spørsmål.

Vi tenker at vi kan for eksempel være tilgjengelig på biblioteket en gang i måneden og gi deg noen tips om hvordan du kan komme videre med ditt prosjekt, hvor det kan være mulig å lete/søke opplysninger.

Fortell oss gjerne om du synes dette er noe vi bør jobbe med.

Ta gjerne kontakt på FB eller mail leder@enebakkhistorie.no

Hvis det viser seg å være en interesse for dette, vil vi fortsette med dette i 2019.

Da interessen har vært stor  kommer vi tilbake med datoer i 2019.

Marit Busengdal

Leder, Enebakk Historielag