Det er med stor glede vi kan melde at hovedutvalg for kultur, oppvekst og skole i møte  19. august fattet vedtak om å tildele Enebakk historielag ENEBAKK KOMMUNES KULTURPRIS FOR 2008. Kommunens kulturpris tildeles en person, lag/forening eller gruppe av personer, organisasjoner, amatører eller profesjonelle som har ytt kulturinnsats ut over det vanlige for kulturlivet i kommunen. Mer info om denne gledelige nyheten kommer senere.

Hederspris 2008

Foto: Hedvig Lien.

Ordfører Dag Bjerke overrekker blomster til leder Henning Bergersen og resten av styret i Enebakk historielag. Det ble en flott sermoni  lørdag kveld da Enebakk historielag mottok Enebakk kommunes kulturpris for 2008. Leder Henning Bergersen tok med seg hele styret opp for å motta prisen og holdt deretter en tale hvor han påpekte at dette er en pris som tildeles alle de aktive medlemmene i laget og alle de som siden starten i 1955 har jobbet for lokalhistorien i Enebakk. Leder for KOS-utvalget, Jan Tolnes overrakte laget en sjekk på 20 000 kroner og en flott plakett. Andre talere var ordfører Dag Bjerke og Ole Jakob Holt, som representerte Fortidsminneforeningen på Romerike. Leder av Romerike historielag, Tom Halvorsen, var også på plass og delte ut Romerike historielags hederstegn til Rolf Solberg. Enebakk kommune sto for den fine markeringen på Holtop i Ekebergdalen.

Rolf hederspris 2008

Foto: Henning Bergersen.

Leder i Romerike historielag, Tom Halvorsen overrekker Rolf Solberg Romerike historielags hederstegn.

Tidligere vinnere av kulturprisen for Enebakk:

2007 – Margrete og Erik Koren Batt
2006 – Nils Wiik