1 (1)

VELKOMMEN TIL ET UNIKT MØTE MED GUNNAR «KJAKAN» SØNSTEBY 20. januar 2011

Enebakk historielag starter året med en skikkelig godbit og  inviterer til åpent temamøte på Bøndenes hus i Enebakk, kl. 19:00, torsdag 20. januar. Gunnar «Kjakan» Sønsteby  forteller om motstandsarbeid under 2. verdenskrig med innslag både fra Enebakk og Østmarka.
Inngang: Kr 50,- Salg av kaffe og bakst.
Alle er hjertelig velkommen!

1 (2)

Gunnar «Kjakan» Sønsteby holdt et glimrende foredrag på Bøndenes hus i går kveld. Foto: Henning Bergersen.
Årets første temamøte i historielagets regi skulle vise seg å bli tidenes arrangement for historelaget. Med vanvittige 300 fremmøtte i Bøndenes hus sprengte historielaget alle tidligere rekorder i publikumsfremmøte på sine arrangementer. Det var ingen tvil om at landets mest dekorerte person, Gunnar «Kjakan» Sønsteby og hans foredrag fenget enebakkingene. Den spreke 93-åringen holdt et nesten to timer langt og svært interessant foredrag om motstandsarbeidet under siste verdenskrig og mot slutten åpnet han for spørsmål fra salen.

1 (3)

Historielaget satte ny publikumsrekord med sitt temamøte om motstandsarbeid under krigen.

Hele 300 personer hadde funnet veien til Bøndenes hus, som var fylt til randen.

Foto: Henning Bergersen.