Musikk fra gamle Enebakk  2007

Kl. 19.00, søndag 18. februar, er det duket for en unik musikalsk aften på Holtop i Ekebergdalen. Leif Lillejordet har arbeidet med å samle Enebakks musikkhistorie og har selv spilt med noen av dem som ofte spilte til dans «på lokalet» – folk som Harry Holmsen, Birger Sikkerbøl og Arild Holtop. Nå presenterer Lillejordet for første gang for publikum noe av det han har samlet av musik. Det er gratis inngang. Salg av kaffe og bakst! Arrangementet er i regi av Enebakk historielag i samarbeid med kulturdagene 2007

Holtop_skilt

Kveldens temamøte var historielagets første arrangement i 2007 og 65 personer fra hele Follo hadde funnet veien til Holtop for I oppleve Leif Lillejordets presentasjon av tradisjonsmusikk fra Enebakk. Dette er publikumsrekord for historielagets arrangementer på Holtop. De fremmøtte fikk høre både sjeldne lydbåndopptak, historier om lokale spellemenn og selvfølgelig en god dose levende trekkspellmusikk. Kveldens arrangement var Enebakk historielags bidrag til kulturdagene 2007.

180207_tema_2

Sesongens første arrangement i historielagets regi var temamøte om musikk fra gamle Enebakk, med musiker Leif Lillejordet. Arrangementet var historielagets bidrag til KULTURDAGENE 2007.

180207_tema_3

Leif Lillejordet fortalte om og fremførte musikk fra gamle Enebakk og interessen var stor.

180207_tema_4

Med dette arrangementet satte historielaget sin foreløpige publikumsrekord på Holtop, med 65 fremmøtte fra hele Follo..

180207_tema_1

Stemningen gikk i taket!

Arrangementssjef Arne Østerby var svært fornøyd med både foredragsholderen og det fantastiske fremmøtet.

Foto: Henning Bergersen