program_hawaii

Enebakk historielag inviterer til TEMAMØTE I RAGNHILDS ROM
«Aloha fra glemte nordmenn på Hawaii» – onsdag 20. januar, kl. 19:00 i Ragnhilds Rom

Foredragsholder er Torbjørn Greipsland som har skrevet boka ”Aloha fra glemte nordmenn på Hawaii fra slaveliv til ferieparadis”. Vi får også høre om folk fra Enebakk som utvandret til øyriket i Stillehavet.

Utlodning.Kaffespleis: Kr 40,-
Gratis entre!

NB! Arrangementet finner sted i lagets nye lagshus (Ragnhilds Rom) ved Bjerke i Ytterbygda. Ta av fra riksveg 120 ved «Enebakk Trelast»-skiltet. Ta til høyre ved postkassene. Ta til venstre ved låvebrua. Ved toppen av bakken ser du RR rett frem.

VINTERMØTE OM UTVANDRINGEN TIL HAWAII

Hawai

Torbjørn Greipsland holdt et spennende foredrag om utvandringen til Hawaii.

Foto: Gro Arneberg Thoresen.

Enebakk historielag inviterte i går til temamøte om utvandringen til Hawaii og det ble en trivelig kveld. 15 personer hadde funnet veien til det nye lagshuset Ragnhilds Rom i Ytterbygda for å høre Torbjørn Greipsland holde foredrag. Dette er første gang på mange år at historielaget starter med temamøter så tidlig på året. Dette møtet var ikke planlagt da siste IGN gikk i trykken og kanskje var dette noe av grunnen til at ikke flere hadde funnet veien til Ragnhilds Rom denne kvelden. Men det ble en spennende og trivelig kveld for de som møtte frem. Kasserer og arrangementssjef Eva Kristoffersen åpnet med informasjon om det nye styret og det nye lagshuset, før forfatter Greipsland slapp til med et spennende foredrag om utvandrerne til Hawaii.